Saturday, May 9, 2009

J-Card Day At JJ Puchong

Fuh, aku ingatkan tak ramailah yang pegi shopping time J-Card day kat IOI puchong ni.sekali punyalah jem teruk jalan nak kesana.dah ler nak sampai ke JJ puchong tu mengambil masa hampir 2 jam.sedangkan perjalan yang biasa putrajaya ke puchong adalah 20 minit aje.
tapi sib baiklah kereta ku auto.so takdelah lenguh kaki menekan pedal minyak dan pedal cluth keta.tapi hangin gak bila ade pemandu2 yg tak reti nak beratur dan memotong depan keta dgn tak memberi signal.kalu langgar sapa susah..aku jugak yang susah..dah kena ganti bumper subaru utk ketaku.hahahaha,.....

sampai aje di IOI, lagi satu masalah...PARKING!!!!!!!!! punyalah banyak makhluk2 yang bernama kereta kat situ.penuh semua parking.nak cari parking aje dekat sejam setengah aku pusing2 kat area parking IOI tu.sampai keluar jugaklah sumpah seranah aku bila tak dpt nak pakring.last2 aku dah mls nak cari pakring aku park je sementara tunggu org2 dlm JJ tue kuar.

akhirnya dpt jugak aku parking kereta.perut dah lapar, so kita org pegi mkn dulu kat Tapayaki.kebetulan haziq tengah tido..so aku dgn wife ambik keputusan untuk mkn dahulu.

selesai mkn, kita org terus pegi ke JJ.kononnya nak shoppinglah..tak sampai pun depan pintu masuk JJ, org dah beratur panjang semata2 nak masuk JJ.siap kena tunjuk kad JJ lagi nak masuk dalam.yang mana takde JCard, kenalah buat dulu di kuantar luar.so aku dgn wife masuklah dlm JJ tu.Ya rabbi..........banyak yer makhluk2 manusia kat dlm tu.punyalah sesak sampai nak tolak troli anak pun dah tak boleh.terlalu ramai sangat org yang menghabiskan duit mlm tue.
mana tidaknya, potongan harga barang sehingga 70%- 80%..tak caya tgk nie.

walaupun org ramai aku tetap redah jugak utk membeli baby walker utk anak aku.dan akhirnya kita org dpt membeli barang tersebut.inilah barang yer.walker haziq ni boleh bertukar menjadi kuda...tak caya jm tgk tranformasi walker haziq.

ini kotaknya


ini pulak walker ye



atobot....transform..............cot...cet..cot cet...


haziq mencuba walker baru yer.....

1 comment:

  1. oittt..patah le pinggang budak tu kang..tu ko sendal ke dak? elokkk je aku tengok haziq duk dalam tu..hahahaha

    ReplyDelete