Sunday, May 17, 2009

HaZiQ DeMAm.....

hari sabtu lepas ketika aku tinggal berdua aje dgn haziq, suhu badan dia naik.rasa panas sangat badan dia.bagi susu pun dia tak nak minum.aku syak yang haziq demam.aku biarkan haziq tido dahulu.kesian aku tgk baby aku sorang ni, dah ler demam, minum susu pun sikit2 aje.dlm pukul 11 mcm tue haziq dah bangun, so aku siap2 kan air suam utk dia mandi.hari tu, aku mandikan haziq.biasanya mami haziq yang mandikan, tapi oleh kerna mami haziq ade kerja so akulah yang mandilan haziq pada hari tu.

nasib baiklah haziq tak takut mandi atau main air.cukup suka dia bila aku siram badan dia dgn air suam.siap melompat2 lagi walaupun haziq demam.suka sangat dia main air.aku sabunkan badan haziq, aku syampookan rambut dia dgn mengunakan syampoo bayi...lihat, tak pedihkan mata.guna jari pun boleh...hehehehe.


Lihat...tak pedihkan mata pun....
lepas mandi mcm biasa aku meniarapkan haziq untuk melakukan sessi massage badan.haziq ni mmg cukup suka klu lepas mandi org urutkan belakang badan dia.lagipun menurut pakai kesihatan kanak2 bila ibu bapa mengurut badan bayi, ianya akan membuatkan bayi kita lebih akrab dgn ibu bapa. so aku pun mulakanlah sessi massage ini.....


hai, adik kecik....mau massage ka...

setelah selesai memandikan haziq dan mengurut haziq, tibalah masa untuk bagi haziq tido..sebelum tido tampalkan dia dgn Cool Fever..sian haziq, demam dia sekarang nie...



kesian haziq, demam pulak dia hari ni.demam2 pun tetap

haziq nak bersembang dgn mami dan papa nya.

No comments:

Post a Comment